Artikelen ICT&recreatie/gaming
[1] 2 3 4 5 6 ... 15
[1] 2 3 4 5 6 ... 15
Gamers zijn creatiever dankzij games
Arts en Apotheker, 2016-08-14 16:00:10
Gamers zijn creatiever dankzij games Zorgen over jongeren die liever gamen dan huiswerk maken zijn onnodig, volgens Australisch onderzoek dat deze week verscheen: gamen bevordert de
Virtual en augmented reality in de klas? 'We zijn er nog lang niet!'
Kennisnet onderwijs, 2016-07-15 08:46:55
Eerst probeerden we virtual reality (VR) met een Google Cardboard VR-bril en de dinoplaatjes van Albert Heijn. En door de rage rond het spel Pokémon Go maakt Nederland nu massaal kennis met augmented reality (AR). Maar kunnen deze technologieën worden ingezet voor het onderwijs?
Deze ondernemers willen onderwijs radicaal veranderen met games
RSS onderwijs ICT, 2015-05-14 07:08:00
Nederlandse ondernemers willen met gepersonaliseerde games het onderwijs voor basisschoolleerlingen wereldwijd op z’n kop zetten. ‘In Afrika is vaak geen school in de buurt, maar mobieltjes hebben ze wel’.
Gamification in China: het hele leven wordt een spel
Frankwatching, 2015-05-03 07:00:01
Column – Kinderen leren sneller in de vorm van een spelletje. Jongens tegen meisjes, of even verjaardagen tegen de oneven verjaardagen.
SPEL – Hoe oud is deze persoon?
Internet100.nl, 2014-07-03 10:50:15
Het blad Psychologie Magazine is begonnen met een online spel, waarbij je enkel en alleen aan de hand van een foto je oordeel moet vellen over een persoon. Daarbij moet je niet alleen raden wat iemands leeftijd is, maar ook wat zijn of haar seksuele geaardheid is, welke opleiding hij/zij gevolgd heeft etc.
T-Xchange: serious games
ICTinWZW.nl, 2013-12-11 20:56:42

T-Xchange is een joint venture tussen Thales Netherlands B.V. and Twente University en ontwerpt en ontwikkelt serious games voor publieke en private organisaties. T-Xchange ziet in serious gaming vooral een grote potentie voor het ondersteunen van innovatieprocessen.

Op het gebied van wonen zorg en welzijn is T-Xchange o.a.

Lost in Time: location-based citygame
ICTinWZW.nl, 2013-12-11 20:18:30

Lost in Time is een meeslepende mobiele beleving; een game die je laat buitenspelen met een iPad en die prachtige filmbeelden en spannende gameplay combineert met een zoektocht door de stad en door de tijd. Met jouzelf n Freek de Jonge in de hoofdrol!

Lost in Time laat je de stad ontdekken en brengt de verhalen tot leven die horen bij de locatie waar je op dat moment bent.

Workshop ‘De wijkmanager als gamedesigner’
LPB - platform wijkgericht werken, 2013-11-14 23:00:00
Videogames zijn een zeer populaire vorm van tijdsbesteding voor een steeds grotere groep mensen. De bedenkers en ontwerpers van games – de game designers - zijn expert in het betrekken, motiveren en uitdagen van mensen en het faciliteren van (mondiale) communities.
PluhZ wil Apple voor de zorg worden
Zorgvisie.nl, 2013-09-13 10:00:00
Mensen die verdwalen in de spelonken van de gezondheidszorg, kunnen terecht bij PluhZ.
Nieuwe website wijst weg in financiering van eHealth
Arts en Apotheker, 2013-09-11 08:00:29
Nieuwe website wijst weg in financiering van eHealth Hoe financier ik mijn eHealth-innovatie? Welke mogelijkheden biedt de huidige wet- en regelgeving? Wanneer is eHealth verzekerde zorg en welke rol kunnen zorgverzekeraars spelen?
Tafels Oefenen
ICTinWZW.nl, 2013-07-09 10:41:44

TafelsOefenen.nl is een leuke en leerzame website. Zoals de naam al zegt kun je hier de tafels oefenen en het maakt niet uit of je in groep 4 of in groep 5 zit, we hebben tafels voor alle niveaus.

Data-revolutie kan kwaliteit van leven verbeteren
Kei-centrum.nl, 2013-07-04 11:06:21
We laten met onze mobiele telefoons en betaalkaarten een enorm spoor van digitale informatie achter. Onopgemerkt brengen wij hiermee ons aankoop- en verplaatsingsgedrag mee in kaart. De 'big data-revolutie' wordt wel eens beschreven als de belangrijkste ontwikkelingen van de 21ste eeuw.